Sluit

KPN Amsterdam

 

Van wachtruimte naar verblijfsruimte bij KPN Amsterdam

De entree bij het kantoor van KPN in Amsterdam heeft een facelift gekregen. De entree is jonger, hipper en een stuk dynamischer. ‘Ik krijg een beetje het gevoel alsof ik een trendy koffiebar binnenloop, de entree is nu een ontmoetingsplek in plaats van een wachtruimte’, aldus Maarten Vink, projectconsultant bij Rever.

Bells Café

Chris Hiep, interieurarchitect bij Rever: ‘We wilden van de entree een warme, klantvriendelijke hospitality ruimte maken. Waar je aan de ene kant het formele stuk van aanmelden hebt en aan de andere kant wordt je hartelijk onthaald door een barista van het Bells Café die verse koffie staat te maken.’ Het Bells Café zat eerst bij het restaurant en is naar de entree verhuisd. ‘Eerst was de entree een ruimte die alleen voor wachten was bestemd. Nu kan je er werken, vind er een spontane ontmoeting plaats, kan men er een informeel gesprek voeren en een lekker kopje koffie drinken’, aldus Chris.

Visitekaartje

‘Een duidelijk wens vanuit KPN was het realiseren van een warmer welkom dan voorheen, minder formeel’ aldus Maarten. ‘De drempel is nu veel lager. Waardoor de eerste indruk van het merk KPN ook verandert.’ Belangrijk vind Maarten, met de huidige ‘war on talent’. ‘Als werkgever moet je steeds aantrekkelijker worden. Naast het hoofdkantoor van KPN in Amsterdam zitten verschillende onderwijsinstellingen. Bij het langslopen geeft de nieuwe entree een duidelijk visitekaartje af.’

Oud en nieuw

De walk-in workspace, die Rever 3 jaar geleden heeft gerealiseerd, is bij de nieuwe entree betrokken. ‘De muur tussen de entree en de walk-in workspace is doorgebroken. Hierdoor hoort de walk-in workspace ineens bij de entree’, aldus Chris. De vrijblijvendheid en de ongedwongenheid van de walk-in workspace is dan ook doorgezet in de complete entreehal. Chris: ‘Er waren eerst drie vlekken – aanmelden, wachten en werken – nu loopt dat veel meer in elkaar over. De styling bepaalt ook voor een heel groot deel de totale uitstraling.’

Neem contact op!

Klantervaring

KPN Amsterdam
/
Meer over dit project